2 dagen leven in Lima, lima leeft jou - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Madelon G - WaarBenJij.nu 2 dagen leven in Lima, lima leeft jou - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Madelon G - WaarBenJij.nu

2 dagen leven in Lima, lima leeft jou

Blijf op de hoogte en volg Madelon

04 Oktober 2014 | Peru, Huacachina



We zijn heel hartelijk ontvangen in casa ana. Prima ruime kamer en badkamers met altijd warm water. Tenzij je allebei tegelijk gaat douchen.. Ontbijt was inbegrepen dus toen wij s'ochtends heerlijk uitgeslapen ( lees, 4 uur klaar wakker) naar de ontbijtzaal gingen kwamen we erachter dat zaal een te groot woord was. Het was een kamer waar net een tafel voor 6 personen in paste. Geen probleem, gezellig. Er zat nog een Nederlands meisje in het hostel, desiree, praatje mee gemaakt en wij zijn daarna de stad ingegaan. Een vast plan was er niet, we hebben een kaartje mee gekregen van het hostel met de route naar Plaza mayor/ Plaza des armas. En zo maakten we kennis met het chaotische drukke Lima. Dat het verkeer wazig was wisten we al, maar alle regels die wij kennen zien zij meer als advies. Toeteren is de grootste hobby van de automobilist, 3 seconden onnodig stil staan komt je te staan op een concert van alle auto's achter, voor en naast je. Hier geldt het recht van de sterkste.

Goed, centrum Lima dus, Plaza mayor gevonden, nadat ik er pas na een half uur achter kwam dat we compleet de verkeerde kant op aan het lopen waren, geen probleem, we hebben geen haast.
Er zijn wel wat winkelgebieden die auto vrij zijn, maar de winkels zelf zijn niet heel bijzonder. In de buurt van Plaza mayor mijn vertaalapp op een menukaart losgelaten, weet ik tenminste ongeveer wat ik eet. App vertaalt het Spaans-Engels, en als er een woord tussen staat die die niet kent dan wordt het: boobies. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de ijzeren kip. Was best lekker. In dat restaurant zat overigens weer heel toevallig, desiree uit het hostel. Toeval is soms bijna eng.

Na de lunch zijn we loos gaan lopen en kwamen we terecht in Chinatown, jaja Lima heeft een heus Chinatown. En dan denk je dat je al heel wat gezien hebt, maar hier kon de chaos haast niet groter. Heel druk op straat, alles en iedereen loopt dwars door elkaar, en echt alles wordt wel verkocht. Dat doen ze dan wel weer logisch, je hebt hier een soort malls met hele kleine winkeltjes waar de grootst mogelijk zooi word verkocht. Maar dan heb je een straatje met schoonmaakmiddelen, gereedschap, schoenen ( ik heb nog nooit zoveel schoenen bij elkaar gezien) rokken, shirts, parfum, horloges, afstandsbedieningen etc etc etc uiteraard wel alles nep. Leuk en bloedvermoeiend om doorheen te lopen. Wel erg leuk, ik voel me ook eens lang:-) Peruanen zijn niet zo groot en ik kijk voor de verandering eens overal overheen. Er gaat een wereld voor me open:-p

Dan nog een ander dingetje, de mannen. Een groot deel van de mannen hier hebben sterk de neiging om iets tegen je te zeggen. Meestal is dat gewoon goedendag of alles goed, soms gaat het iets verder maar het is voornamelijk erg grappig. Vooral omdat ik gisteravond bij een barretje even alleen buiten stond en ik door alles en iedereen aangekeken werd. Op datzelfde moment kwam er aan de overkant van de straat een man in een rolstoel voorbij, opzich niet bijzonder. Maar deze beste man had een papieren zak over zijn hoofd zitten met gaten erin geknipt zodat hij nog wat kon zien. En dan nog allemaal naar mij blijven kijken!!!!! Hallo? Kijk die man!!! ( ik zal de foto bijvoegen)

Peru staat bekend om onder andere de condor, nou zal het niet de condor zijn die hier rond cirkelt, maar overal in de stad vliegen grote vogels rond. Cirkelen hoog boven de stad op zoek naar??? Wel mooi om te zien.

Nog even in het kort, dag 2 zijn we met desiree naar miraflores en barranco gegaan, 2 wijken aan de kust in Lima, 2 wat duurdere wijken en dat is gelijk goed te zien. Straten wat beter, mooiere flats, en! Terrassen. Ook nog een Inca ruïne bezocht voor het culturele plaatje.

Op het moment van schrijven zitten we in de bus op de panamerican highway onderweg naar ica, vanaf daar zullen we een taxi nemen naar huacachina. Wederom met 2 andere Nederlandse, altijd gezellig. In huacachina zou het 26 graden moeten zijn, laten we het hopen, dat Lima weer hebben we nu wel gezien.

  • 04 Oktober 2014 - 02:20

    Cora:

    Hey meiden,

    Helemaal leuk! Klinkt als een stad die ik ook tof zou vinden. En doe mij ook man met zak. Altijd leuk!!

  • 04 Oktober 2014 - 09:57

    Ageeth :

    Lima was dus al een avontuur op zich! Klinkt als chaos die je een x mee gemaakt moet hebben!

  • 04 Oktober 2014 - 19:12

    Juan Roberto:

    Peru is een top-land. Superleuk! Als je nog zin en tijd hebt om naar de jungle te gaan: ga naar Iquitos in de Amazonas. Zeker een aanrader.

    Feliz Viaje

  • 04 Oktober 2014 - 19:16

    Madelon G:

    Bedankt voor de tip! Ons plan is om in Ecuador de jungle in te gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelon

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 12718

Voorgaande reizen:

30 September 2014 - 30 Januari 2015

rondreis zuid-amerika

18 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

04 September 2013 - 27 September 2013

transsiberie express

02 Oktober 2012 - 25 Oktober 2012

Zuid-Afrika

Landen bezocht: