We zijn er!!! - Reisverslag uit Lima, Peru van Madelon G - WaarBenJij.nu We zijn er!!! - Reisverslag uit Lima, Peru van Madelon G - WaarBenJij.nu

We zijn er!!!

Blijf op de hoogte en volg Madelon

01 Oktober 2014 | Peru, Lima

03:00 is een prima tijd om op te staan en richting Zaventem te gaan. Om tien voor half 6 kwamen we aanlopen bij de incheckbalie en uit tegenovergestelde richting op hetzelfde moment kwam ook Diana met haar ouders en een vriendin aanlopen, alsof het zo bedoeld was. Bagage ingecheckt en met z'n allen aan de Belgische koffie. ( is die anders dan de Nederlandse dan? Nope maar het klonk wel leuk). Na 2 bakken koffie en het stiekem een beetje uitstellen van het moment van afscheid nemen zijn we dan toch richting gate gegaan. En wij stonden heel braaf op tijd bij de gate te wachten, dat gaat dan op groep het vliegtuig in en wij waren groep 3. Uiteraard doen ze dan groep a,b,c etc, uhm zullen wij dan maar c aanhouden? Maar voordat we dat bedacht hadden werden we omgeroepen, of we ons wilden melden. Nog voor ze uitgesproken was stonden we bij de Belgische vriendelijkheid voor haar neus. Het toestel was veranderd en in plaats van op rij 9 zaten we op rij 11. Oke Prima geen probleem. We lopen het vliegtuig in, rij 9 blijkt de nooduitgang rij te zijn.. Het oplichten is al snel begonnen.

Vluchtje naar Madrid duurde 2 uur, goed te doen, alleen jammer dat altijd wanneer je honger krijgt je geen eten krijgt in het vliegtuig. Op Madrid hadden we 2 uur overstap tijd, ruzie met de Spaanse taal begon al snel, is Spanje het nieuwe Frankrijk? Wij weigeren met z'n allen Engels te spreken? Ik wilde wat bij de informatiebalie van de luchthaven vragen, nog voor ik mijn zin goed en wel begonnen was... NO INGLES!! ESPANOL!!! Uhm oke, dit is een internationale luchthaven toch? Heb de beste man met zijn norse hoofd verder maar met rust gelaten.

Dan naar de gate... Waarom, echt waarom gaan mensen in een hele lange rij staan bij een vliegtuig?? Staan gewoon bankjes naast, in de rij voor een vliegtuig waarvan de deur nog niet open is, is hetzelfde als rennen voor een draaideur.. En als je er 12 uur vluchttijd hebt, dan wil en ga ik er geen minuut te lang inzitten als dat niet nodig is. 12 uur... Hijs fijn, vliegtuig vertrekt een half uur later dan op het ticket stond, maar ik heb sowieso nog nooit mee gemaakt dat een vlucht op tijd vertrekt. Wel mooi toestel, iedereen een eigen schermpje en het is nog touchscreen ook. De vent voor me gaat gelijk vol overgave de LEGO film zitten kijken.
Het eten zal ik verder niet bespreken. ( het broodje had als moordwapen kunnen dienen) en het puntje slapen... Laat ik dat ook maar over slaan.

Na een verwoestende vlucht van 12 uur met in het laatste half uur mooi uitzicht op de Peruaanse bergen, zijn we eindelijk in Lima!!!

Paspoortcontrole ging soepel, bagage liet even op zich wachten maar kwam uiteindelijk ook, douane vond het ook allemaal prima, en toen kwam het bordjesbos. Heb er helaas geen foto van maar minstens 100 man met een bordje met namen erop. Onze vriend gauw gevonden, spreekt alleen Spaans maar Diana heeft al een goed gesprek met hem. En dus zit ik met een glimlach op mijn gezicht geplakt achterin een barrel van een auto, te kijken naar de chaos van het Peruaanse verkeer. 24 uur wakker... Dat biertje zou er nu wel in gaan:-)

• 01 Oktober 2014 - 17:10

Ria Berends:

So, dit is al een leuk verhaal Madelon!! Ga zo door. Je kan niet saai vertellen. Leuk.
    Maar ik heb intussen al gehoord dat jullie een gezellig hotel hebben, met leuke mensen. En...heel belangrijk, redelijk geslapen. Gelukkig weer een beetje uitgerust.
    Veel plezier in de stad. XX

• 01 Oktober 2014 - 18:27

Patricia De Rooy:

Nu lekker gaan genieten ik hoop dat jullie de eerste 3 nachten een goed hotel hebben om bij te komen . En dan op naar het grote avontuur. Xxx

• 01 Oktober 2014 - 18:33

Ageeth:

Fijn dat jullie er zijn!! Leuk om te lezen! Het avontuur kan beginnen!!

• 01 Oktober 2014 - 20:05

Millewijn:

Maar je ging toch Spaans leren? Je had gewoon "Los caballos beben leche" moeten zeggen. Is Spaans. Dat wou die meneer toch.